Anasayfa › Bunları Biliyor Musunuz?
Üç renkli kediler dişi midir?

Üç renkli "Calico" kedilerin ortak özellikleri genellikle dişi olmalarıdır.
Üç renkli olarak doğan erkek kedilerin oranı 3.000/1 olup, gen sorununa bağlı olarak genelde kısırdırlar.
Kısır olmayan üç renkli erkek kedilerin oranısı ise 10.000/1 dir.

Kediler gerçekten tatlı şeyleri yiyemezler.

Kediler tatlı şeyleri sevmezler çünkü genlerinde tat almaçlarının "tatlı" kısmı yoktur.
Bu tat almaçları T1R2 ve T1R3 protein alt birimlerini içerir.
Fakat kedi, çita ve kaplanlarda T1R2 geni yoktur, bu yüzden tatlı yiyemezler, yeseler de tadını alamazlar.

Gri papağanlar 1000 kelimeye kadar konuşabilir.

Papağan ailesinin en tanınmış konuşan türü gri (jako) papğanlardır. Jako papağanlar 1000 kelimeye kadar konuşabilir.
Jako papağanlar aynı zamanda çok zekidirler, üstün taklit yeteneğinin yanı sıra soru algılayabilir ve anlamlı cevaplar verebilirler.

Dalmaçyalı'lar beneksiz doğarlar.

Dalmaçyalı cinsi köpekler doğduklarında tamamıyla beyazdırlar, siyah lekeleri sonradan oluşur.

Köpek bedeninin en büyük organının hangisi olduğunu hiç düşündünüz mü?

Köpek bedeninin en büyük organı kalp midir? Hayır. Peki ya beyin? Köpekler akıllıdır, dolayısıyla büyük bir beyinleri olmalı. Hayır, beyin de değil. En büyük organları akciğerler ya da karaciğer de değil, bunların her biri köpek bedeni içinde oldukça büyük bir yer kaplasa da. Pes mi ettiniz? En büyük organ köpeğin cildidir, teknik olarak integumenteri olarak bilinir ve cilt, tüy ve cilt altını kapsar. Yavru köpeklerde bu integumenteri, toplam beden ağırlığının %24'ünü oluşturur, ama bu rakam yetişkin köpeklerde % 12'ye düşer.

Çikolata köpekte körlüğe neden olur mu?

Aşırı miktarda tüketilen çikolata, içerdiği teobromin nedeniyle toksikasyona yol açarak, kusma, ishal, yogunluk, böbrek hastalıkları, kalp atım dengesizlikleri ve hatta ölüme yol açabilmaktedir. Ancak iddia edilenin aksine çikolata, neredeyse hiçbir köpekte körlüğe neden olmaz.

Soğan köpeklerde ciddi öldürücü anemiye neden olabilir.

Çoğu köpek sahibi, çikolatanın köpeklerini hasta edebileceğini bilir, ancak soğanın öldürücü olabileceğini bilmezler. (soğanın, sarımsak ve pırasa gibi akrabaları da dahil)

Soğanlar, kırmızı kan hücrelerindeki hemoglobini okside ederek zehirlenmeye yol açar.
Soğan zehirlenmesinin belirtileri, anemi ve bedende düşük oksijen ile aynıdır: halsizlik, zayıflık, kırmızı renkte idrar, enerji düşüklüğü, soluk ya da mavimsi diş etleri, özellikle idmandan sonra.

Hamsterların dişlerinin uzaması hiçbir zaman durmaz.

Tavşan, hamster ve kunduz gibi kemirgen hayvanların kesici ön dişlerninin uzamasın hiçbir zaman durmaz. Örneğin kunduzlar, dişlerinin uzunluklarını dengede tutmak için ağaç dallarını ve gövdelerini kemirerek dişlerini törpülerler.

Doğal ortamları dışında beslenen hamster ya da tavşan gibi kemirgen hayvanların, kesici ön dişlerinin belirli dönemlerde veteriner hekim tarafından kısaltılması gerekebilir.

Kedi ve Köpeklerde Zehirli Bitkiler.

Evinizde ya da bahçenizde evcil hayvanınızın rahtalıkla ulaşa bileceği bazı bitkilerin zehirli olduğunu biliyor musunuz.

zehirli bitkiler
Beden oranına göre en yükseğe sıçrayan hayvan piredir.

Pireler kendi beden uzunluğunun 220 katı, yüksekliğinin 150 katı kadar yükseğe sıçrayabilir.

Yeryüzünde erkekleri doğum yapan tek canlı denizatıdır.

Denizatları tek eşli canlılardır. Hayatları boyunca sadece tek bir eşleri olur. Ayrıca deniz atları yeryüzünde erkekleri doğum yapan tek canlılardır.

Bütün palyaço balıkları erkek olarak doğar.

Bütün palyaço balıkları erkek olarak doğar ve sonradan sadece kolonideki baskın dişi olmak için cinsiyet değiştirirler.

İstiridyeler cinsiyetlerini değiştirebilirler.

Yaşamları boyunca birçok kez kendi cinsiyetlerini değiştirebilen istiridyeler, çiftleşme için hangi cinsiyet daha uygunsa cinsiyetlerini ona göre değiştirirler.